Az Instagram története

insta.jpg

Az Instagram egy közösségi hálózat, amely fényképek és rövid videók okostelefonon történő megosztásán alapul. A felhasználók fényképeket, fotósorozatokat és videókat tölthetnek fel, amelyeket különböző művészi hatású szűrőkkel láthatnak el, beállíthatják a készítés helyét, majd ezt követően megoszthatják másokkal.

Az Instagram 2010 októberében kezdte meg működését az akkori iPhone-okon. Nagyon sokan megkedvelték az alkalmazást az egyszerűsége és a kreált fotók egyedisége miatt. 2010 decemberében már 1 millió felhasználó használta világszerte az alkalmazást, amely 2011 júniusára 5 millió felhasználóra bővült. Ekkor már közel 100 millió fotó volt elérhető benne. 2012 januárjában már 15 millió felhasználó használta az alkalmazást és ekkor már közel 400 millió fotót osztottak meg Instagramon. 2013-ban már 100 millió felhasználót tudhat magának az alkalmazás. 2012. április 12-én a Facebook megvásárolta az alkalmazást 1 milliárd dollárért, melyet készpénzben és részvényekben fizetett ki. Az eseményt Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója egy Facebook bejegyzésben jelentette be.

image-instagram-founder.jpg

Az alkalmazást Kevin Systrom és Mike Krieger készítette 2010 októberében. 2013 januárjában már több, mint 100 millió felhasználóval rendelkezett. A szolgáltatás az App Store-on és a Google Play-en, valamint a Windows Phone okostelefonokon is letölthető volt. Eredetileg csak iPhone, iPad és iPod Touch készülékeken lehetett használni, de 2012 áprilisától az Android készülékekre, 2013 novemberében pedig Windows Phone-ra is elérhetővé vált.

Csak mobiltelefonról lehet képeket feltölteni, azonban 2012 novemberétől rendelkezésre áll minden Instagram felhasználónak a webes profilja, az összes képével együtt; ahol a feltöltésen kívül lényegében minden műveletet végrehajthatunk: be- és kikövethetünk embereket, lájkolhatunk és kommentelhetünk is.

2013. június 20-i Instagram frissítés után minden felhasználó elkészítheti a maximum 1 perces videóit. Ezt a képekhez hasonlóan filterekkel láthatja el, valamint feliratot, helyszín megjelölést és megosztási oldalakat adhat hozzá.

2016-ban jelent meg második alkalommal a Magyar Instragram Körkép, mely a magyarországi instázók szokásait mutatja be. Minden 2. válaszadó hetente oszt meg tartalmat, leggyakrabban a 25-34 éves nők és a 35-44 éves férfiak.[5] A megkérdezettek többsége barátokat és külföldi hírességeket követ és minden 2. nő, illetve minden 3. férfi készít rendszeresen magáról fotót, azaz szelfit.

A sztori még részletesebben »